Menu

Fodbold Fitness damer

Målgruppe: Damer i alle aldre


Træningstidspunkt: Torsdage 20:00 – 21:30 Sulsted stadion, vi træner året rundt.

Facebook gruppe her kan du anmode om adgang til facebook gruppen, til træningen behøver du ikke tilmelde dig, du møder bare op.

Fodbold scorer højt på alle parametre som en sund motionsform.

Kondition, muskelopbygning, vægt og fedtprocent.

Fodbold Fitness er et træningstilbud til alle voksne damer, der ønsker en træningsform, der er både effektiv og social. Konceptet er enkelt og forsøger at tage det bedste fra to verdener ved at kombinere Danmarks mest populære boldspil med fitness-sportens fleksibilitet.

Der spilles udendørs, på mindre baner og med hele kroppen i gang.

Holdet er ikke tilmeldt en turnering. Det gør træningen mere fleksibel, og giver dig mulighed for at træne så ofte – eller sjældent – du ønsker.

Hvorfor skal jeg vælge Fodbold Fitness?

Du skal vælge Fodbold Fitness, hvis du værner om din tid, din sundhed og dit sociale netværk!

Fodbold Fitness er fleksibelt og kan tilpasses din hverdag fra uge til uge.

Samtidig er motionsfodbold er en yderst effektiv træningsform, der forbedrer din fysiske form og forebygger livsstilssygdomme. Det viser flere studier fra Institut for Idræt ved Københavns Universitet.

Ved du for eksempel at:

  • Motionsfodbold kan anbefales som en del af behandlingen af forhøjet blodtryk og har vist sig at være markant bedre end almindelige råd om sund og aktiv livsstil.
  • Motionsfodbold kan reducere risikoen for hjerte-kar sygdomme for 20-55-årige ved at forøge konditallet og hjertefunktionen, forbedre fedtforbrændingen og reducere blodtryk, kolesterol og fedtprocent.
  • Blot 16 ugers fodboldtræning for utrænede damer uden fodbolderfaring giver markante forbedringer i hjertets struktur og funktion. En effekt, som er større ved fodboldtræning end ved motionsløb.

De gode resultater fra fodboldtræningen har vist sig at være uafhængige af spillerens køn, alder, form og fodbolderfaring. Det er altså hverken niveauet eller antallet af spillere på banen, der er centralt for det helbredsmæssige udbytte af træningen.

Sammenligner du de sundhedsmæssige effekter af fodbold med længere løbeture (jog), styrketræning eller intervalløb, er fodbold den motionsform, som samlet giver det bedste resultat.

Sidst men ikke mindst er Fodbold Fitness sjovt og socialt. Du skaber gode relationer på fodboldbanen, og undersøgelser viser, at det sociale element gør det lettere at holde fast i fodbold end eksempelvis fitness eller løb.

Derudover er oplevelsen af anstrengelserne lavere ved fodbold sammenlignet med kontinuerligt løb, intervalløb og styrketræning. Fodbold føles med andre ord ikke så hårdt som alternativ motion.